Thursday, June 25, 2009

menonton hari-hari

sebelum nek kapal ritu aku dapat stock movie yang sangat banyak dari awek aku. so tetiap hari dalam 2 bulan stengah ni aku melayan movie tanpa jemu. 1 movie untuk 1 hari. kadang-kadang aku tengok balik mane-mane movie yang terbaek. tak cukup dengan yang ade, aku mintak kat bro faiz movies yang len. dan tak disangka-sangka 2nd engineer aku bagi aku external hard disk dia yang bersaiz 250GB camtu je sebab kat lappy dia taboley pakai. adeke? hahaha.. dalam tu lagi la perbagai jenis movie. malangnye byk yang dah dialih suara kepada bahasa Poland. stakat ni stock movie aku lom abeh lagi, tapi balik nanti aku nak mintak lagi kat cik baby movie-movie baru. ehehe..

ni aku komen sket movies yang aku tonton. saksikanlaaa..



step up 2 - the streets
aku just taboley tahan tengok gerak tari diorang. mantap!! terangkat-rangkat bahu aku tengok. 2 dancer dia yang aku suke sorang 410 crew pakai head band muke ala-ala mexican and sorang lagi MSA crew yang lawan pedang pon nak mnari. my advise, go get a better sound system. sure you'll enjoy it so much like i do.
rating - 3.5 bintang

taken
mamat ni ade sorang doter yang nak gi euro trip. gaya mamat ni memang cam over protected sket. pas doter dia sampai france (aku tak sure france ke spain) ngan kawan dia, diorang kne colek ngan sindiket pelacuran/jual gadis-gadis segar *ehem-ehem*. the best part when he warned pencolek tu sama cam ayat kt poster kat atas, pastu pencolek tu reply "good luck". dengan sore tu dia bole dapat trace tis guy sampai dapat. i know tis movie a lil bit too perfect, but still tak sia-sia ditonton.
rating - 4 bintang


never back down
ni pon mantap gak. citer pasal free style fighting. cam biase la plot cite hero kalah dulu. pastu baru menang. hero dah la muke sejibik cam cristiano ronaldo. cett!! tetiba rase mnyampah kat Man U lak!!
rating - 3.5 bintang


wall.e
gile sweet tak hengat wall-e ni. ye la dah berkurun-kurun dok sensorang kat bumi bile eve datang cam pervert lak wall-e. bela pet seekor lipas. sampai skang aku pakai ringtones mase wall-e introduce nama dia kat eve. kene tengok sebab banyak moral untuk manusia.
rating - 3 bintang

marele stan
cam biase la kalo mamat ni nyer citer musti takat mleleh-leleh air idung gelak. stan didapati bersalah atas tuduhan jenayah kolar putih then kne penjara 3 taun. tapi dia ada tempoh 6 bulan before start hukuman tu. so in term nak masuk penjara, dia prepare diri dia physically and mentally. cite ni ok la klu nak wat ilang penat penat keje. seyes beb.
rating - 3.5


yes man
sejak jim carey broke up ngan gf dia, dia jadi anti-sosial. tak campur sangat ngan orang even his bestfren. tapi lepas jumpe sorg kawan yang ajak dia gi 1 seminar Yes Man, sume mende berubah. rule dia senang je, dia kne jawab yes untuk sume mende. klu dia tak jawab yes, akan ada bala menimpa. dia ni da la keje loan department kat bank, so bayangkan le sume loan dia approve. even loan kecit-kecit pon slumbe ayam dia luluskan. aku paling syiok mase dia nyanyi lagu nak pujuk orang bunuh diri.
rating - 3bintang

x-men origin - wolverine
yang ni aku dapat version yang blom complete. haha. manetah cik baby dapat aku pon tatau. bwat stunt siap ade tali-tali lagi. tapi takpe la, aku layan je la. best gak la cume final battle tu memang totally CG yang lom siap la. huhu.
rating - 3bintang


the waterboy
aku dah bape kali ntah tengok cite ni. tapi still ske tengok. malas aku nak review cite ni. tapi best ditonton.
rating - 3bintang


vantage point
p
presiden USA ade public convention ke apetah kat spain. pastu ade konspirasi nak culik dia. aku ske cara cite ni berlangsung. nak ikutkan cite ni takde la panjang meleret. cuma dalam bape menet je every scene for everybody. tapi ending cam biase la, press USA mane bole mati. ptuih!!
rating - 3.5bintang


dan lagi movie yang aku tengok tapi malas nak review..haha.. nasib la..

traitor

shooter

saw 4

iron man

marley and me

passengers

ghostbusters

me, mysely and irene

madagascar 2

lucky number slevin

loaded

kung fu panda

the incredible hulk

how to rob a bank

house bunny

heat

haunted apartment

lord of war

doomsday

click

catch me if you can

the dark knight

ali g in da house - the movie

virgin territory

evan almighty

21

the illusionist

perfume

3 comments:

mimin said...

camne bole dapat movie wolverine unedited tuh?
i have 'access' to the wolverine himself. =P

Nadia.M said...

lucky number slevin ngn the illusionist terbaik ah

InCeK SaPpiL said...

mimin busuk : yeah rite!! ppbbhhtt!!
munji : edward norton mmg tbaek..
sila tonton fight club n american history x..